upload music to get code

9 Aralık 2008 Salı

YAŞLI BİR BAYRAM SABAHI


Uykulu bir ruh haliyle uyanıyorum

Güneş bulutların arkasına gizlenmiş , bulutlar ağlamak üzere, bir bayram sabahında. Acele ile ütülü gömleğimi giyiyorum, temiz çoraplar bir elimde yine birini ters giymenin telaşı var. Biraz daha elbise ile uğraşırsam bayram namazının ihtişamını ve sevincini kaçıracağım , neyse’ ki çıktım evden .Mahallenin yolu parke taşlarla süslü ,geceden yağan yağmuru çekmiş içine , koşar adım yetiştim kalabalıklar arasında kapıdan içeri girdim. Pencere altında bir yer buldum kendime hocanın
- boşlukları dolduralım cemaat ‘ sesi yankılanıyor camiinin kubbesinden, etrafıma bakıyorum ve nede çok tanımadığım insan varmış, meğer görmek bu güne nasipmiş , kalabalıklar arasında ufak bedenler saklanmış, babasına durmadan soru soran, ve namaz vakti geldi Allah kabul ederse eda ettik namazımızı , nedendir bilinmez içeri girmekten daha zordur dışarı çıkmak. Sıkışa , sıkışa çıktım dışarı, camii avlusunda hatrı sayılır arkadaşlarımla bayramlaşıp şadırvana yöneldim , bir yudum su içtikten sonra eve doğru hızlı adımlarla yürümeye başladım, yolu yarılamıştım ,biraz önümde birazda arkamda kalabalık vardı .herkes evine ulaşmanın telaşı içinde yürüyordu. Kaldırım kenarında birini gördüm.! uzakta elinde bastonu vardı, yaşlı adam bu hali ile nasıl olurda erkenden çıkıp buraya kadar yürümüş olabilir diye düşünüyordum. sanırım yetişememiş ve yorulmuştu , yaklaştım ve gözüm yaşlı adamın üzerindeydi.yaşlı adama doğru yaklaşan ve yanından gelip geçen adamların yüzüne bakıyordu ve on , on beş kişi geçti yanından ben yaşlı adama ulaşana kadar, suratını net olarak görebiliyordum ve kısa sakalı, elinde baston , gözleri buğuluydu o birkaç saniye içinde o halini yaşadığı hayata lanse edip bir çok senaryo kurdum aklımdan, belikli bir şeyler bekliyordu , en azında böyle düşündüm ve o an aklıma yanından geçen adamları seyretmesini ve o hüzünlü halini birleştirdim birkaç adımı hızlı attıktan sonra. Selam verdim oda karşılığını titrek bir sesle verdi
bayramın mübarek olsun dede ver elini öpeyim ( sağ elinde olan bastonun sol eline alırken ellerinin titrediğini görebiliyordum ağır bir davranışla uzattı elini ve o buğulu dolmuş gözlerinden iki damla yaş düştü parke taşlarına)
- seninde bayramın mübarek olsun evladım , çok bayram gör
- hayırlı bayramlar dede, dedikten sonra bir birimizin yüzüne bakarak tebessümde bulunduk. Birkaç adım sonra içimde sabahın verdiği ne kadar ağırlık varsa uçtu gitti, derin derin nefes alıyordum sanki , sanki aldığım nefesle uçmak istercesine iki damla göz yaşı ve bir tebessüm bıraktım bir bayram sabahı bir insana ,benim için işte o an bayramdı..
- geride çok bayram bıraktım bu kısa ömrümde en güzeli çocukken yaşadığım heyecanlardı ve en anlamlısında birkaç gün önce yaşadı . kim bilir belki de bir gün o sandalyede ben veya sizde olabilirsiniz. Umarım yoldan geçenlere bakıp buğulanan gözler yerine tebessüm dolu tebrikler kabul ederiz zira zaman bu yazıyı okuduğumuz anda bile bize inat ilerliyor bir olumsuzluk olmazsa eğer o yaşa gelip beklentilerimiz olması aşikardır.
- Henüz geç olmadan gelecekte birilerini beklemeden bizi bekleyenlerin yüzüne tebessüm için, buyurun özeleştiriye.
- Tebessüm dolu İyi bayramlar…
-
- Fatih_han
- 09/12/2008
-

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Sizi gönülden tebrik edıyorum. Unutulmaya yüztutmuş bazı degerlerimizi kaleme aldığınız ve bu heyecanı bizlerle paylaştığınız için. Ne güzel bir telaştır bayram koşuşturması.ayrıca bu yazınızla çok güzel bır de mesaj vermişsiniz. Hepimiz yaşlanacağız elbet. Yeni nesil bu konuda gercekten çok duyarsız. İstisnalar hariç. Yaşlılara saygı da kusur etmemelı ve daha çok ilgi göstermelıyız. Sanırım toplulumuzda insanların kalbi taşlaşmaya baslamış. Şefkat ve Hoşgöruden uzak bir nesil yetişiyor. Bunun önüne gecmek lazım. O da bız büyüklere düşüyor. Çocuklara aşılanmalı ki; bu degerler onlar da kendilerınden sonrakı nesile ögretsin. Kısacası bizler ekmeliyiz onlar da toplamalı. UNUTMAMALYIZ Kİ; birgün bizim de elimizden tutacak ve bize tebessüm edecek birilerine mutlaka ihtiyac duyacagız.Önemli olan ihtiyacımız olmadan yapabilmektir.Her günümüzün bayram sevinci ve heyecanı içinde geçmesi temennisi ile ...

Adsız dedi ki...

Öncelikle sizi tebrik ediyorum.Yazınızı gerçekten çok beğendim.Unutmamalıyız ki;insanlar için en önemli olan şeylerden birisi tebessümdür.Ve bu bizim için kaçınılmaz bir sevinçtir.En önemliside bir bayram sabahı büyüğe, küçüğe, gence, eşe , dosta (v.s) yansıtmalı veya en ufak bir hediye onlar için tebessüm etmelidir.Bunun için sadece bir bayram sabahını mı beklemeliyiz yoksa her fırsatta mı bir hediye olan tebessümümü hediye etmelimiyiz sevdiklerimize ...

Unknown dedi ki...

okumanız ayrı bir incelik, okuyup konuya kayıtsız kalmamanız paha biçilemez ben teşşekür ederim.Evet bu gibi gerçekler için yollar kat edip dağlar açmaya gerek yok, arkamızı döndüğümüzde şüpesiz bu tür beklentileri olan akraba komşu bulabiliriz, konuyu biraz açarsak huur evlerine ve köprü altlarında yaşayan yaşlı bedenlerde o anlamlı günlerde o buğulu gözleri görmek mümkün.
lütfen biraz daha duyarlı olalım.
saygılarımla
fatih_han

Unknown dedi ki...

olaya konu yaşlı amca bir kaç ay önce aramızdan ayrılıp ebedi yolculuğuna intikal etti , Allah rahmet etsin :((